Naučnici uspjeli da pretvore krvnu grupu A u nultu

Preporučujemo

Naučnici vjeruju da su laboratorijskim testiranjima otkrili siguran način promjene krvne grupe davaoca u univerzalni tip “0”, koji je često potreban u hitnim transfuzijskim slučajevima kada dođe do nestašice određenih krvnih grupa, javlja BBC.

Naučnici su objasnili da su u laboratorijskim testiranjima koristili enzime koje stvaraju crijevne bakterije i njima su uspjeli efikasno da transformišu krvnu grupu A u krvnu grupu 0.

Enzim je svaki protein koji je u stanju da katalizuje neku biohemijsku reakciju u živim organizmima.

Uskoro klinička istraživanja

Naučnici sa Univerziteta Britiš Kolumbija kažu da bi klinička istraživanja mogla početi uskoro.

Objasnili su da su uz pomoć enzima iz crijevnih bakterija uspjeli ukloniti antigene s površine davaočevih eritrocita, prisutnih kod krvne grupe A, ali ne i kod krvne grupe 0.

Njihovo uklanjanje u ovom procesu je izuzetno važno jer pomenuti antigeni mogu uzrokovati kobnu reakciju ako se uvedu u organizam osobe koja nema istu krvnu grupu. To znači da će imuni sistem primaoca krvi “pomisliti” da davalac s krvnom grupom A zapravo ima krvnu grupu 0 i neće je napasti misleći da je strano tijelo.

U izvanrednim i hitnim situacijama često je vrlo malo vremena za provjeru krvne grupe pacijenta kojem je hitno potrebna krv, zbog čega transfuzijske službe na zalihama moraju imati osiguranu dovoljnu količinu krvne grupe 0.

0 univerzalni donor

Kako ne bi došlo do neželjenih i kobnih posljedica i potencijalnog smrtnog ishoda u slučaju davanja “pogrešne” krvne grupe, naučnici su podsjetili na nekoliko činjenica, prenosi Live Science.

Četiri glavne krvne grupe su: 0, A, B i AB.

A grupa može donirati A i AB krvnoj grupi, no može primati A i 0 grupu.

B grupa može donirati B i AB krvnoj grupi, ali može primati B i 0 grupu.

AB grupa može donirati samo AB krvnoj grupi, a može primati krv od sve četiri krvne grupe.

0 grupa može donirati svima, ali može primiti samo krv osobe s krvnom grupom 0.

Krvne grupe su nasljedne i nepromjenjive karakteristike našeg organizma.

Krvna grupa 0 je “univerzalni donor” jer nema antigena na svojim ćelijskim membranama. Odnosno, u eritrocitima krvne grupe 0 nema nikakvog faktora koji bi razarao tuđu krv pa ljudi te grupe mogu donirati krv svima.

(RTV GD/Nezavisne)